Dom mody inwestuje w Goleniowie

Globalny dom mody BESTSELLER zbuduje europejskie centrum logistyki e-commerce w Goleniowskim Parku Przemysłowym. Powstaną magazyn oraz trzykondygnacyjny budynek biurowo-socjalny, o łącznej powierzchni 120 tys. m2.

Oprócz samego magazynu, projekt uwzględnia studio fotograficzne wielkości 1 tys. m2, dział wsparcia technologicznego, centrum szkoleniowe, kantynę i salon wystawienniczy.

Goleniowskie centrum dystrybucji będzie obsługiwać klientów z 15 krajów Europy. Do 2020 roku BESTSELLER spodziewa się zatrudnić w Goleniowie 1000 osób, a do 2025 roku liczba pracowników ma wzrosnąć do 1600, włączając pracowników magazynowych, personel biurowy i techniczny, fotografów, menedżerów i liderów zespołów.

- Nieustannie obserwujemy rosnący popyt, a nowe centrum logistyki e-commerce zapewni niezbędną zdolność jego zaspokajania w przyszłości. Z niecierpliwością oczekujemy, aż staniemy się częścią Goleniowskiego Parku Przemysłowego. Współpracujemy ściśle z przedstawicielami gminy i powiatu, a także z władzami regionalnymi, w celu stworzenia wyjątkowego miejsca pracy, odzwierciedlającego nasze zaufanie do ludzi, wartości korporacyjne i modowy profil - powiedział Michael Fynboe, szef E-commerce Operations w BESTSELLER.

BESTSELLER zakupił teren inwestycyjny w czerwcu. Trwają już przygotowania do budowy, której rozpoczęcie zaplanowano na jesień 2017 r. Harmonogram zakłada wyposażenie obiektu do wiosny 2019 r. i rozpoczęcie działalności na pełnych obrotach latem 2019 r.

Oddziaływanie lokalne

- To największa i jedna z najciekawszych inwestycji w Goleniowskim Parku Przemysłowym ostatnich lat. Rozmowy z BESTSELLEREM trwają od jesieni ubiegłego roku i w tym czasie przedstawiciele inwestora odwiedzili Goleniów wiele razy ­– powiedział Robert Krupowicz, burmistrz Goleniowa.

- Niemałą rolę w przyciągnięciu inwestora do naszej gminy odegrał goleniowski Klaster eBiznesu Pomorza Zachodniego, którego Gmina Goleniów jest członkiem wspierającym. W rywalizacji o BESTSELLERA konkurowaliśmy nie tylko ze Stargardem i Gardnem, ale również z Niemcami – dodał Krupowicz.

- Inwestycja BESTSELLERA jest wielkim impulsem dla regionu, nie tylko dlatego, że obejmuje dwie nasze inteligentne specjalizacje: logistykę i usługi przyszłości, ale również z powodu atrakcyjnych miejsc pracy i warunków, które wyznaczą nowy standard dla innych pracodawców – dodał marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

- Inwestycja BESTSELLERA jest kolejną dużą inwestycją realizowaną na terenie Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Taka sytuacja jednoznacznie potwierdza fakt, że dobra współpraca zarządu spółki i samorządów „strefowych” przy prawidłowym przygotowaniu oferty inwestycyjnej regionu zawsze ma szansę skończyć się sukcesem – podkreśla prezes zarządu K-S SSE S.A, Krzysztof Kielec. 

O BESTSELLER

BESTSELLER to międzynarodowa firma rodzinna, zatrudniająca na świecie ponad 15 000 osób. Z ponad 20 odrębnymi markami modowymi w ofercie, BESTSELLER dostarcza ubrania i akcesoria dla kobiet, mężczyzn, nastolatków i dzieci. Produkty są sprzedawane pod różnymi markami, takimi jak JACK & JONES, ONLY, SELECTED i VERO MODA i można je kupić zarówno przez internet, jak i w około 2 700 sklepach sieciowych, 15 000 domach towarowych w 70 krajach, w niemal całej Europie, na Środkowym Wschodzie, w Ameryce Północnej i Łacińskiej, w Australii i Indiach.

Przychody firmy za 2015 rok wyniosły 3,1 mld euro.